SELAMAT DATANG ..SEMOGA APA YANG ADA DALAM BLOG TRANSISI KEMBARA INI MEMBERI SEDIKIT INFO YANG BERMANFAAT UNTUK KITA,DAN Selamat menikmati siraman rohani Semoga IANYA membawa berkah buat kita semua..Amin ..TERIMA KASIH

RESEPI : kek Pelangi kukus atau kek marble

kek lagi!!
ahah..kesukaan anak-anak nak wat macam mana tapi tak lah sampai selalu, kan ada pula yang kena potong kaki pula..sekadar kongsi masakkan je..kan3 :b

foto tak ok lew..edit pakai phone jew..
sue rasa kek pelangi dan Marble adalah mengunakan teknik yang sama cuma bezanya hanya pada pewarna yang kita gunakan untuk menghasilkan kek tu je pun..sue kongsikan sikit  demi sedikit resepi untuk blog ni sekurang-kurangnya untuk rujukkan ..

resepi:
1 cawan mentega
1 cawan gula 
3 biji telur 
1/4 susu pekat
1 1/2  cawan tepung gandum 
1 sudu kecil baking powder
1 sudu esen vanila rose 
sedikit pewarna makanan ikut citarasa

cara membuatnya:
1.pukul mentega dan gula hingga kembang,masukkan telur satu persatu pukul sebati
masukkan esen vanila dan susu pekat adunkan sekali lagi
kemudian masukkan tepung gandum bersama baking powder putar sehingga sebati adunan.



ahah..tinggal bekas baru nak ambil foto
2. bila sebati bahagikan warna ikutlah selera warna kegemaran lah ye
3.sudukan selang seli biarkan adunan colour tadi bergerak sendiri


selang seli macam ni ketuk-ketuk sikit agar adunan menjadi rata


loretkkan dengan lidi seperti bentuk di atas dan kukus selama 1 jam.
bekal untuk mak mertua sikit.. nak bodek mak mertua  ambil hati le katakan..

                                                          ~TAMAT -SELAMAT MENCUBA~