SELAMAT DATANG ..SEMOGA APA YANG ADA DALAM BLOG TRANSISI KEMBARA INI MEMBERI SEDIKIT INFO YANG BERMANFAAT UNTUK KITA,DAN Selamat menikmati siraman rohani Semoga IANYA membawa berkah buat kita semua..Amin ..TERIMA KASIH

FENOMENA CUACA SEJUK DI MALAYSIA

      cuaca sejuk bukan setakat Kelantan Terenganu je Kedah pun sama satu malaysia lah ye..,Selalunya bila musim sejuk ni perkara biasa ja 2 bulan pertama setiap tahun..tapi yang aneh pada tahun 2014 ...

 dah naik mengigil dah satu badan anak sekolah pun mandi air suam-suam panas ...lebih buruk keadaan di sini ramai mengalami batuk-batuk ,selsema ,demam apabila suhu kurang 25'c pada waktu malam.
saya ingatkan saya sahaja mengalami masalah perubahan suhu selepas mendengar perbualan jiran-jiran baru sue sedar suhu di kawasan kuala kedah semakin sejuk...
 catatan suhu yang agak rendah di sebabkan monsun timur laut yang turut membawa tiupan angin laut  mungkin penurunan suhu boleh di pengaruhi oleh dua faktor utama iaitu tiupan angin dan kepulan awan..tak tahu sangat bab nie kena tanya cikgu sains hehe...
faktor musim sejuk seeloknya pakai pakaian tebal lah ye nak elak daripada demam huhu...