SELAMAT DATANG ..SEMOGA APA YANG ADA DALAM BLOG TRANSISI KEMBARA INI MEMBERI SEDIKIT INFO YANG BERMANFAAT UNTUK KITA,DAN Selamat menikmati siraman rohani Semoga IANYA membawa berkah buat kita semua..Amin ..TERIMA KASIH

BAB 3:NOVEL SINAR NAJWA

       Sudah seminggu aktiviti orentasi ,seminggu juga Najwa berada jauh dengan keluarga kadang-kadang rasa memenatkan melayan kehendak senior dan pensyarah .
 Hari ini kelas pertama harus di lalui Najwa,
Najwa  patut menghadiri kelas terpenting yang tak tak patut di tinggalkan walaupun lewat ke kelas niat hati mesti pergi takut ketinggalan apa yang di ajar oleh prof...
        Langkah kaki menuju anak tangga berlari-lari memanjat menuju ke arah kelas tingkat dua ,kelas start jam 9.15 pagi dan sekarang 9.20 pagi ,"mampuslah aku pasti kena hentam dengan prof maya kali ni mahu terkincit aku di jerkahnya nanti!'
Dalam terkocoh-terkocoh menaiki anak tangga  tiba-tiba di rempuh dari belakang,..fail yang di pegang Najwa juga berterabur di lantai seorang lelaki yang merempuh terus beredar tanpa menberi pertolongan .Tapi Najwa  sempat melihat wajahnya ...
"Aduh,..Malaun mana pulak yang langgar aku tadi,dah lah langgar lepas tu belah mcm tu ja ,nak makan penampar aku agaknya ?siap kau!!.. saja lah tu  nak cari gaduh lah tu.."Time mcm ni lah macam-macam yang datang ,'' rungut Najwa sambil mengutip kertas assigment prof yang berselerakkan.
sesampai saja ke kelas ,semua mata memandang ke arah Najwa ...
harap-harap prof tak perasan ...fuhh..keluh Najwa..
"cik Najwa bt Hashim "prof menyebut namanya
"Alamak,...eee....aduh siaplah telinga  naik kebas lagi"dalam hati Najwa .
kali ini apa alasan awak pulak,tiap kali ke kelas mesti lewat ,apa masaalah awak ni ,awak tahu tak dengan sikap awak ni pihak atasan  akan mengambil tindakkan yang lebih berat walaupun awak tergolong dalam bilangan top student kat sini ,macam mana nak berjaya kalau sikap awak macam budak sekolah menengah ?baru semester satu dah nak tunjuk taring?okey sebagai denda awak kena present topic untuk hari ini ,"selesai saja mendengar syarahan prof. Najwa cuba bagi alasan tapi tidak mahu di dengar lagi..
Najwa melihat beberapa orang pelajar ketawa mengejek termasuk orang yang langgar Najwa tadi rupa-rupanya pelajar satu jurusan juga,erm lepas ni siap kau..siapa budak tu hah..siap ketawa pula tu kan saja dia nak kenakan aku tadi..ish...keluh Najwa..
sebaik sahaja selesai kelas ,Najwa keluar macam biasa melihat budak yang di langar tadi ,tertanya-tanya siapa budak tu,tiba-tiba Najwa terdengar salah seorang memanggil " Nik Imran,Nik Imran jom keluar lunch?
oh rupa-rupanya nama budak yang langgar aku tadi Nik Imran...hurm..tunggu dan lihat''..sedikit dendam dalam hati Najwa..
Najwa,jom lunch?ajakkan Eida
''jom,aku pun tengah lapar nie''balas Najwa terima ajakkan Eida pelajar satu kelas dan juga satu dorm...satu bilik..
setibanya ke cafe melihat lagi Nik ada di situ terlihat Najwa tanda rasa tak puas hati..
''HELLO!!!" Eida memetik jari di hadapan muka tersentap Najwa dek lamunan ,
dah,dah lah tu ...jom makan,pagi tadi aku dah cuba kejutkan kau Najwa tapi kau tak jaga kau buat apa semalam pergi mana lewat balik semalam?
ye ke..eh tak pergi mana-mana pun saja keluar dengan linda makan angin ,borak-borak tengok wayang
eh,..hati-hati kawan dengan Linda tu bukan aku tak bagi kawan tapi mesti hati-hati takut terjebak aktiviti sosial dia pulak lah ye..Eida memesan pada Najwa agar tidak mudah terpengaruh dengan Linda..
Ahh..bosanlah..macam ni ada ja tak kena...mengeluh Najwa..
"Eh..tak lambat lagi nak cuti semester kau tak nak balik ke Najwa jenguk mak kat kampung".?tanya Eida
"Tak tahu lagi..entah"balas Najwa slumber..
"entah..alahai senangnya kalau aku Najwa dah lama balik?"kau tak rindu kat mak ke ?
rindu..tapi arh..nanti lah aku fikir lain kali k..balas Najwa sambil berdalih topik lain..
EH..petang ni kau ada aktiviti tak? tanya Najwa
tak ada ,kenapa?balas Eida
ermm,ingat nak minta kau teman aku pergi futsal..hasrat Najwa mengajak Eida sekali untuk join fun club tu..
futsal!!eh pandai ke ni..
alah bolehlah sikit-sikit kalau nak join jom lah join fun club petang nanti daftar,k...
"ye lah..tapi aku tak pandai macam kau" balas Eida merendah diri..
ala,takpe nanti senior ajarkan...
ye lah...petang ni ..ok...Jangan lewat pulak macam tadi tu...Eida memerli Najwa..
alah..kau ni...balas Najwa walaupun hati dan fikiran belum sembuh peristiwa yang memalukan pagi tadi..

bersambung...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

~segala comment anda amatlah saya hargai~
terima kasih sila datang lagi :)