SELAMAT DATANG ..SEMOGA APA YANG ADA DALAM BLOG TRANSISI KEMBARA INI MEMBERI SEDIKIT INFO YANG BERMANFAAT UNTUK KITA,DAN Selamat menikmati siraman rohani Semoga IANYA membawa berkah buat kita semua..Amin ..TERIMA KASIH

LIKE PURPLE AND WHITE: GAYA ILHAM DEKO MY HOME

Masing-masing mempunyai konsep dan pilihan tersendiri ,walau apa pun pilihan kamu ,berbelanjalah dengan penuh berhemah agar deko yang tercipta memberikan kepuasan maksimum..

Tips Deko:

1- sebelum mula mendekorasi bilik atau ruang tamu harus pertimbangkan warna dahulu.Elakkan mengecat satu tona warna untuk mengelakkan rasa bosan.

2-permaidaini warna natural mudah di sesuaikan dengan pelbagai dekorasi.

3-katil yang terlalu besar hanya memakan ruang dan akan menjadi titik fokal utama yang tidak di perlukan
.


pastikan pilihan wallpaper bersesuaian dengan cat agar dapat mengelakan ruang nampak tidak terlalu sarat dan lebih sempit..





Bilik study untuk anak-anak sue guna sedikit wallpaper agar anak-anak tidak mudah bosan bila belajar ;-)  warna purple juga dapat membenarkan imaginasi terlaksana dan sekaligus memuaskan hati ..sejuk dan nyaman warna purple sesuai sangat-sangat.


 RUANG SANTAI SEISI KELUARGA

       Ruang santai yang luas memberikan pelbagai idea dan konsep yang bersesuaian ,ruang yang di kongsi bersama ahli keluarga perlu di rias menepati keperluan dan kegunaan..Gabungan santai dan klasik menjadi pilihan menyambut kedatangan tetamu dan untuk keselesaan bersama.


  • biasa -biasa ja erk..sederhana dan ringkas like rumah ku syurgaku


pengunaan tona warna gelap dan beberapa warna bumi juga dapat mewujudkan rasa releks saat mahu merehatkan diri dari rutin seharian ..ALHAMDULLILAH..akhirnya siap juga ubah suai pengayaan imej dalaman rumah...walaupun mood sentiasa sibuk ...hehe selamat mencuba sedikit tips menghias untuk anda..enjoy...