SELAMAT DATANG ..SEMOGA APA YANG ADA DALAM BLOG TRANSISI KEMBARA INI MEMBERI SEDIKIT INFO YANG BERMANFAAT UNTUK KITA,DAN Selamat menikmati siraman rohani Semoga IANYA membawa berkah buat kita semua..Amin ..TERIMA KASIH

SAJAK: Rintihan anak ini..

Ibu,
Nakalnya anak ini..
Aku merintih,
Kenakalan waktu ini mengingatkan
Semasa waktu kecilku
Di mana waktu kecilku
Di tatang bagaikan minyak penuh
Ayah,
Penatnya hari ini..
Aku merintih lagi..
Penat itu mengingatkan
Keringat ayah mencari rezeki
Wahai ibu,
Ku gapai tanggan mu
Ku usap jari jemari mu
Itulah tanggan membelai ku
Waktu kecilku
Kegembiraan mu jelas
Aku hidup di muka bumi ini..
Wahai ayah,
Aku mengegam tanggan mu
Terasa hangat, kasar..
Urat-urat kelihatan 
Itulah tanda kegigihan
Mencari nafkah sesuap nasi
Siapalah daku tanpa diri mu
Terselindung secebis kasih
Kasih
Pada riak wajah mu
Nasihat mu adalah kebaikan
Mengajarku erti kehidupan..
Ketika insan lain bahagia
Tapi ada segelintir tersisih
Nasib ini tidak sama sekali
Terasa sakitnya
Ingin mengejar kekayaan
Diri mu tersisih
Itulah anak tidak mengenang budi
Wajah dunia
Terpesona
Ibu bapa di ketepikan
Tak hairan dosa
Deritanya ibu ayah
Derhakalah kamu
Ibarat hari menanti senja
Menitis air mata ibu
Menitis air mata ayah itu
Menanti anaknya tak kunjung tiba
MasyhAllah..
Jauhkanlah kami dari
Pintu-pintu derhaka ini..
Kau pimpimlah kami
Agar kami sentiasa taat
Pada kedua orang tua kami ini..


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

~segala comment anda amatlah saya hargai~
terima kasih sila datang lagi :)