SELAMAT DATANG ..SEMOGA APA YANG ADA DALAM BLOG TRANSISI KEMBARA INI MEMBERI SEDIKIT INFO YANG BERMANFAAT UNTUK KITA,DAN Selamat menikmati siraman rohani Semoga IANYA membawa berkah buat kita semua..Amin ..TERIMA KASIH

BAB 4: NOVEL SINAR NAJWA

"YA ALLAH...YANG MAHA PENGASIH LAGI MAHA PENYAYANG
KAU KASIHANILAH MEREKA SEPERTI MANA AKU KASIHKAN MEREKA
KAU PELIHARALAH MEREKA DAN DI MANA JUA MEREKA BERADA,
KAU KURNIAKANLAH SINAR KEJAYAAN PADA ANAK-ANAKKU,
KAU DIDIKKANLAH HATI MEREKA MENJADI ANAK SOLEH SOLEHAH,
KAU LEMBUTKANLAH HATI ANAK-ANAKKU.."

       setiap tersusun jari Mak Lijah sentiasa mandoakan untuk anak-anak,awal subuh bangun bersiap ke kebun untuk menoreh lagi,,dengan tekun bekerja tanpa hirau keringat penat dan lelah..Ayie juga menurut serta menolong itu pun kalau cuti sekolah..

mak,mak..kak Najwa bila nak balik?tanya Ayie..

entahlah,Ayie nanti kak Najwa cuti balik lah tu..sambung mak Lijah lagi..

sambil memangkas semak samun di tepi pohon getah..

Ayie,meh tolong mak kutip getah kat sebelah sana dah boleh kutip dah tu nanti kutip kita boleh jual kat kedai Ah chong nanti..
"ye lah ,mak" sambil meganguk ..
            Jam 10.30 pagi, sudah hampir siap Ayie mengutip getah ke dalam baldi siap mengutip di letaknya getah ke dalam karung guni hampir satu setengah guni dah selesai...
"Mak,dah selesai.".jerit Ayie
"ye lah,jom bawa getah ni ke kedai Ah Chong.."
dengan mengayuh basikal di letak nya di belakang dan di ikat kemas agar getah tu tak jatuh
Ayie,mengikut ke belakang mak Lijah..jalan pula penuh berliku kadang-kadang terhentap kuat juga basikal di bawa mak Lijah akibat jalan yang berlubang..

"wah,banyak hari ini,"Ah chong menyapa

"ala tauke kasi lebih la sikit"memujuk mak Lijah

ya lah,ala harga getah pun makin menurun tak apa yang lebih aku kasi kau ok..jawab Ah chong terasa belas sikit pada mak Lijah..

"terima kasih ya tauke"tanda rasa gembira

Mendapat sedikit hasil usahanya tersenyum Ayie tak sia-sia menolong ibunya di kebun..

"anak you belum balik lagi ka belum ada cuti lagi"
belum..sibuk agaknya..
ala takkan sibuk sampai tak boleh balik maa..orang lain mengaji universiti juga tetap mau balik."Ada juga betul  kata Ah chong tadi...

terasa kerisauan pada  wajah mak Lijah hairan dengan sikap Najwa pergi tanpa menghantar sebarang berita sepucuk surat pun tak di hantarnya..

Setibanya di rumah langkah kaki duduk di atas anak tangga sambil teringatkan Najwa terasa rindu bila jauh..naluri seorang ibu ..

Di Kampus

"Eira,buzy ke?teman aku pegi library jap,ni hah nak cari buku untuk assigment prof,ajakkan Najwa .
"ye lah,kejap..erk,"bls Eira..sambil mengemas buku yang ada di atas meja ..
sampainya di Library Najwa memilih buku -buku yang tersusun teratur di rak..entah tiba-tiba tangganya terambil sebuah buku di hadapan mata sebuah buku kata-kata motivasi yang indah" Kasih ibu sampai Syurga " tersentap Najwa menyebut"Mak"
Eira ,memegang bahu Najwa ,kenapa nie..
ish,Tak da apalah Eira ,sambil meletak kembali buku di pegangnya itu..

bersambung..