SELAMAT DATANG ..SEMOGA APA YANG ADA DALAM BLOG TRANSISI KEMBARA INI MEMBERI SEDIKIT INFO YANG BERMANFAAT UNTUK KITA,DAN Selamat menikmati siraman rohani Semoga IANYA membawa berkah buat kita semua..Amin ..TERIMA KASIH

BAB 5:NOVEL SINAR NAJWA





Tiba-tiba Najwa nampak Nik Imran tu lagi kat Library ,teringat kejadian lalu kerana dialah Najwa malu kejadian tersebut..Di terjah Najwa..

"wei Malaun,ingat kau segak sangat ke lebih baik jadi beruk di dalam hutan rasa reti juga minta maaf" nada Deras ..
ejek Najwa sambil dengan hilaian ketawa sahabat-sahabatnya..

ssssssssssssssshhhhh....boleh diam tak?? ni kan perpustakaan bukan pasar malam,kalau dua-dua ni  nak gaduh kat library ni ,saya mohon  maaf "sila keluar!!..marah pengawai perpustakaan..

"hish..kau ni menyibuk betul lah,." Nik Imran bingkas bangun lalu keluar library  Najwa mengikut dari belakang tanpa puas hati mengejar sehingga di ruang taman Istirehat..

eh,kau boleh diam tak ar..ish itu kisah lama la..sorry i tak sengaja k...
eh wah..mudahnya mcm tu ja..sambung Najwa lagi..

"opss..kau cakap aku apa tadi.."Malaun" malaun kan eh kau suluh cermin dulu lah..sebelum kau hina aku k."
Nik Imran mengejek Najwa kembali ...

ish,ish kau ni kan memang sengaja nak sakit hati aku kan..ok fine..

selesai sahaja berdebat  masing -masing beredar dari situ tanda tidak puas hati..

Najwa terus melabuhkan punggung di kerusi perpustakaan untuk menyambung pembacaan dan kerja assigment lagi ,tiba-tiba kerusi di hadapan Najwa di tarik ,tak di pandangnya untuk mengambil tahu siapa akan siapa penghuninya..kendengaran orang di hadapan Najwa berdehem mengangu konsentrasi nya.

Eira melihat gelagat mereka dari jauh tersenyum dari jauh..
"ish..budak-budak nie jadi sungguh macam budak-budak lah pulak" bisik dalam hati Eira.

"Ish,sakit tekak le pulak..hmm,hmmm,"Nik Imran cuba mempermainkan Najwa.

"Ish.apa hal budak ni?lain macam je aku rasa,sungut Najwa,
Najwa mengangkat kepala melihat di hadapan ..
"oh,my god!! ish si Malaun ni lagi..

"sorry,,,sorry pasal tadi  k..."

huhu..mengalah juga akhirnya dia nie, tahu pun takut...dalam hati Najwa ..

hello,Are you ok?Nik Imran melambai-lambai tangan di hadapan Najwa 
terkedu Najwa tiba-tiba ja baik ni mesti ada sesuatu tak kena ni..ish..tak boleh ,tak boleh  aku takkan tergoda dengan dia biar pun dia macam familiar ,anak orang kaya..eh tak kisah lah..bisik hati Najwa lagi..

"Eh,eh sejak bila sindrom berangan kau merebak ni.Cik Najwa ni" ..kata Nik Imran buat macam tak de apa-apa.

"ok, fine..Najwa bingkas bangun mengemas buku-buku di atas meja lalu mengajak Eira keluar library dengan wajah slumbernya..sorry..tersenyum kambing Najwa lalu beredar dari situ..

eh,eh ..sombong pula dia tadi dia yang kejar aku"mengeluh sambil tangan mengaru kepala ..

"ish,kau ni Najwa tak baik buat dia macam tu"..Eira bagi sedikit nasihat..

"ah..biarkan lah kat dia ,biar dia merasa betapa sakit hati terpendam  dengan perangai ego dia tu".balas Najwa

Masa perjalanan pulang ke Asrama  Najwa teserempak dengan Linda dan memanggil Najwa 

Najwa!Najwa! 

Najwa lantas kaki berhenti bila dengar Linda memanggil..

malam ni kita keluar nak? ajak Linda.

"kau gila nak keluar malam-malam.."balas Najwa terkejut ajakkan Linda tu tak pernah sebelum ni keluar sehingga lewat malam..

"alah boleh lah "Pujuk Linda lagi.
"nak pergi mana?"
"adalah kau ikut je.."pujuk Linda seboleh-bolehnya.

"tak nak lah aku..."

linda memujuk seboleh-bolehnya sehingga Najwa setuju..


Malam kian larut Najwa keluar bilik senyap-senyap tanpa pengetahuan Eira,
Linda tunggu di bawah koridor..sampai sahaja di bawah dalam suasana senyap dan sunyi mereka dapat melepaskan diri dari pengawai keselamatan tanpa pengetahuan mereka ,kelihatan dua orang sedang menunggu di luar pagar kampus Linda dan Najwa cepat-cepat lari lalu menuju ke arah kereta ..

"siapa tu?"Tanya Najwa ragu-ragu..

"tu lah boyfriend aku,nanti aku kenalkan ok... hi hi"ketawa kecil Linda..

Di dalam kereta sempat lagi Najwa bertanya kepada Linda" kita nak ke mana ni"?

ketawa mereka..


kali pertama Najwa menjejaki di gudang penuh dengan ke maksiatan katanya nak hilangkan stress cara itu pelbagai gerak tari ,bunyi bising dengan lagu-lagu meyengat di pasang dengan kuat iaitu Disco,sebuah kelab malam bukan Najwa sahaja pelajar universiti malah ramai lagi di antara universiti lain ...
siap kenal antara satu sama lain..

"Jom balik Linda aku tak nak lah macam ni?" Linda mengajak linda pulang 

"kejap lagi ok"sambil -sambil duduk minum santapan air kekuningan warnanya..
~$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$~

Malam itu tiba-tiba Mak Lijah menjerit menyebut Najwa..

Najwa,Najwa!!!!!!!!

terkejut Ayie  lalu menyapa Mak Lijah"kenapa ni"?

"kak kau Ayie" ,sambil menangis rasa tak sedap hati ..

"Dah la mak ,mak tido lah ,jangan risau  mimpi je mak"...pujuk Ayie sambil melihat wajah ibunya yang kurang sihat..

Bingkas Ayie memasuki bilik Najwa mencari sesuatu .Ayie menarik laci yang ada di tepi katil ternampak buku kecil 555 lalu membuka buku di situ adanya alamat kampus .Terfikir sejenak...

''ahh,kalau macam ni lah jadinya..biar aku tulis surat hantar dekat kak Najwa kalau harap kak Najwa tentu tidak "mengeluh Ayie ..

bersambung.....