SELAMAT DATANG ..SEMOGA APA YANG ADA DALAM BLOG TRANSISI KEMBARA INI MEMBERI SEDIKIT INFO YANG BERMANFAAT UNTUK KITA,DAN Selamat menikmati siraman rohani Semoga IANYA membawa berkah buat kita semua..Amin ..TERIMA KASIH

BAB 7 :NOVEL SINAR NAJWA


Seminggu berlalu,Akhirnya surat yang di tulis oleh Ayie sampai juga di tangan Najwa,bila habis kelas Najwa lepak di bawah pokok merenung tasik di hadapan pandangan matanya..lalu di buka surat yang di tulis dari adiknya ..di baca satu persatu dan titisan demi titisan air mata mengalir sambil terketar-ketar tangannya..
"Mak,maafkan Najwa mak ,najwa sudah terlanjur " mengeluh Najwa..
Dalam masa yang sama gerak geri Najwa di perhatikan oleh Nik,terasa sayu melihat Najwa menangis sambil memegang surat di baca lagi dan bernekad  untuk pulang ke jalan Allah kembali.

Dalam masa yang sama teringat kembali pesanan mak sebelum belajar universiti terbayang-bayang wajah Mak LIjah ..

"Najwa,nanti kalau ada kat sana jangan lupa kita sebagai orang islam jaga solat al maklumlah bila ada di sana jauh pandangan orang,sejauh mana kita pergi jangan lupa tangungjawab najwa sebagai orang islam dan tangungjawab Najwa pada adik" pesan Mak Lijah

bila Nik melihat Najwa terasa sedikit belas padanya lalu menyapa cuba untuk ceriakannya ..

hmmm,maaf mengangu ...
Najwa cepat-cepat mengesat air matanya dan menyimpan semula surat di celah-celah assigment  ..sambil Nik memberi sehelai sapu tangan,

Nah,ambillah kesat air mata itu,..
"terima kasih Nik"
tak perlulah untuk berterima kasih pada Nik berterima kasihlah pada Allah..

Najwa tersentap bila Nik berkata macam tu..lalu tersenyum semula..dan cerita perkara sebenar kepada Nik

"saya malu Nik bila orang kata diri saya budak kampung bodoh tak tahu apa-apa rasa diri saya tercabar dengan kemewahan di sini sesuka hati hidup di sini tanpa berhati-hati saya rasa bersalah sangat-sangat...jiwa hampa..

saya  di sini seronok malahan ibu dan adik bersusah payah kerana saya,saya keliru apa patut saya buat mereka tentu kecewa dengan sikap saya seperti ini" luahan Najwa rasa serba salah .

"esok start cuti  exam..baliklah Najwa" ..ringkas jawab Nik pada Najwa .
"ya,besok saya pasti balik"jawab Najwa dalam keaadaan sayu.
"lupakan kisah silam bina hidup baru ye Najwa"balas Nik memberi sedikit Nasihat pada sahabatnya..

Najwa menganguk dan pulang ke Asrama Terasa kesal  hakikat hidup dunia yang menipu dan mudah tertipu  jalan  memilih yang salah..serah saja diri kepada Allah..

Bersambung..









Tiada ulasan:

Catat Ulasan

~segala comment anda amatlah saya hargai~
terima kasih sila datang lagi :)