SELAMAT DATANG ..SEMOGA APA YANG ADA DALAM BLOG TRANSISI KEMBARA INI MEMBERI SEDIKIT INFO YANG BERMANFAAT UNTUK KITA,DAN Selamat menikmati siraman rohani Semoga IANYA membawa berkah buat kita semua..Amin ..TERIMA KASIH

BAB 8:NOVEL SINAR NAJWA





Najwa berlari-lari menaiki anak tangga ..langkah kaki dengan cepat menutup pintu terasa kecewa serta memikirkan ibunya yang sedang sakit..menangis dan terus menangis terasa kesal..

"Najwa.Najwa, Eira mengetuk pintu...are you ok??" Eira berasa hairan..

"ya.. ok...sambil mengesat air mata lalu membuka pintu biliknya..

eh.eh kenapa nie?Eira merasa sesuatu ada yang tak kena pada Najwa..

"Halloo!!! boleh aku masuk" Linda menyapa ..

"why, Najwa,tiba-tiba je nangis macam budak-budak kau ni.."Linda memerli ..

"ehh..kau, diamlah Linda,kau nak apa sebenarnya ni hah.! lekas.. cakap cepat.".geram Eira dengan perangai Linda ...

"saja je,daripada kau nangis macam ni najwa lebih baik kau ikut aku, jom malam ni ikut aku nak?jom lah kita lepas tension kat club buat apa kat sini stress lagi ada lah"Linda cuba menghasut Najwa.

''eh,eh  aku tak nak ajak ke kenapa mesti Najwa erk..sudah-sudahlah Linda bawa-bawalah bertaubat"

"eh, stop!! dah la tak payah kau orang nak susah-susah  pasal aku..Linda ,please tolong keluar dari bilik aku, dah la aku  tak nak dah buat kerja gila tu lagi,kau ajak orang lain lah ..sambil memegang tangan Linda lalu membawa  keluar dari bilik..

"eh ,stop..berani sekarang kau tentang aku ,kau tak ingat janji kau pada aku..."Linda ugut Najwa sambil menunding jari di muka Najwa...

"ah..aku tak kisahlah janji kau yang penting sekarang mak aku"Najwa cuba untuk terus terang .

ok,fine ...take care, kita putus kawan.Linda cuba untuk menyakiti Najwa lagi..

eleh ,aku pun tak kisahlah dapat kawan mcm kau buat aku jadi hanyut dengan nanah dosa...bentak Najwa..

0o..sekarang baru nak fikir pasal dosa ...masa kau buat tu kau tak fikir pasal dosa...its ok aku dah biasa dah dengar macam nie..take care..."lalu linda beredar dengan riak muka geramnya pada Najwa..

lantas,Najwa memasuki bilik hostel dengan lemah longlai ,tanpa berlengah dia membuka surat itu kembali dan memberitahu pada Eira .."mak aku sakit la Eira..."

habis tu..kau tak nak balik ke??tanya Eira

"Nak balik sebenarnya..tapi aku malu dengan orang kampung apa kata dia orang nanti" balas Najwa dengan perasaan ragu-ragu...

"cuba kau tetapkan dalam hati kau siapa yang harus kau pilih mak atau orang lain,it,s ok if you want to take time to think about this,At least you know about you feeling.."Eira cuba tenangkan Najwa semula..

Najwa menganguk kepala sambil merenung di luar tingkap...

 Pada malam itu , Eira membuka bilik Najwa lalu melihat Najwa mulai solat "..alhamdullilah"..Eira mengangkat dua belah tangan tanda syukur sikap Najwa mula memdekati  hatinya pada Allah..tersenyum lalu menutupi pintunya semula...

selepas solat lalu Najwa termenung kamar di sendirian menitis air mata dosa-dosa yang telah di lakukan...masihkah adakah keampunan dari Allah yang maha esa...

"Najwa,dah la jom makan..ajak Eira
"ye lah, Eira ,i nak minta tolong boleh kan "? tanya Najwa
yup..apa erk..Eira sambil mengerut kening rasa hairan..
esok kau teman Najwa ye beli tiket ..hajat Najwa lagi
ye ke..Alhamdullilah..yelah esok aku temankan..balas Eira..
Najwa tersenyum...

tak pe kita kan kawan susah senang sama-sama bantu..tersenyum Eira ,mana taknya akhirnya lembut juga hati Najwa untuk pulang ke kampung..



Suasana Kampung

Batuk Mak Lijah semakin menjadi-jadi  ...Ayie menyapa..mak kita pegi hospital je lah mak..dah teruk sangat ni mak"belas Ayie pada Mak Lijah.

"Tak apa Ayie,kejap nanti baik lah tu,,lagi pun kita tak mampu ..tak Apa mkn ubat ni pun dah cukup kan Ayie baru beli semalam.."

"betul ,mak tak nak pergi ni.".sambil selimutkan Mak Lijah...
"Ayie,kalau mak dah tak ada  nanti Ayie jaga diri ye nak."sambil memegang erat tangan Ayie..
"ish ,mak cakap apa ni, dah-dah tido jangan fikir banyak mak..mak rehat ye"terasa risau Ayie pada ibunya.


Mak Lijah ,menganguk sambil bergenang air mata ,cuba untuk lelapkan mata .





bersambung..






Tiada ulasan:

Catat Ulasan

~segala comment anda amatlah saya hargai~
terima kasih sila datang lagi :)